
Odbywające się w tym roku Igrzyska Olimpijskie w Tokio stanowią przykład wykorzystania technologii wodorowych w szerokim zasięgu. Wodór zasilił m.in. centrum relaksu dla zawodników znajdujące się na terenie wioski Harumi Flag oraz część zniczy olimpijskich wykorzystywanych podczas imprezy. Dodatkowo sportowcy oraz personel poruszali się 500 samochodami napędzanymi zielonym paliwem. Docelowo japoński kompleks ma stać się wzorcowym przykładem „społeczeństwa wodorowego”. Pod koniec sierpnia innowacyjny projekt w obszarze wodoru ogłosiła również brytyjska spółka Octopus Hydrogen. W ramach inicjatywy HyFlyer II realizowanej we współpracy z firmą Zero Avia, zbudowany ma zostać silnik zasilany wodorem, który będzie mógł napędzić samolot z 19 miejscami o zasięgu ponad 500 mil morskich. Pierwsza maszyna miałaby trafić na rynek w 2024 roku. Do grona konstruktorów maszyn wodorowych dołączyć ma także Ampere Life. Polski startup w przyszłym roku zamierza zaprezentować pierwszy prototyp SUV-a zasilanego zielonym paliwem. Firma dla powstającego samochodu ma opracować także nową metodę tankowania, która będzie w pełni zautomatyzowana, a sama operacja będzie odbywać się bez konieczności opuszczenia pojazdu. Dodatkowo ma on pełnić rolę minigeneratora energii elektrycznej. Proces konstrukcyjny potrwa od 4 do 5 lat.